Vesdama jogos užsiėmimus pastebėjau, kad tik labai nedidelė dalis žmonių kvėpuoja taisyklingai. Daugelis iš jų žino, kad kvėpuoja netaisyklingai ir praktika parodė, kad žmonėms yra gan sunku “persijungti” į taisyklingą kvėpavimą.
 
Mūsų kūnas yra nuostabus elementas ir jis yra perduotas mūsų žinion. Tad mes turime išmokti veikti išvien su šiuo kūriniu ir pasinaudoti visomis jo teikiamomis galiomis.
 
Patikėkite, mūsų kūnas tikrai nepaprastas, pilnas energijos ir įvairių galių mechanizmas. Kvėpavimas yra nuostabus būdas gerinti savo fizinę sveikatą, emocines būsenas ir daugelį kitų kokybiško gyvenimo indikatorių. Tereikia padirbėti su savimi, skirti laiko tam, kad įgautume kitą gyvenimo kokybę.
 
Gyvybinės galios netekimas
 
Jaučiame norus, poreikius, tačiau nuolat stingame jėgų ir energijos, kad juos įgyvendintume. Atrodo baigėsi darbo diena ir rankos nusvyra žemyn, nebelieka jokios motyvacijos, užsidegimo. Tad iš kur pasisemti tų jėgų… Geroji žinia – kvėpavimas čia gali stipriai pagelbėti 🙂
Kvėpuojant netaisyklingai, mes netenkame vieno iš svarbiausio gyvenimo elemento – gyvybinės energijos. Gyvybinė energija yra kuriamoji energija. Kvėpuojant netaisyklingai, mes užpildome save griaunančia energija, kuri žaloja mūsų organus, neša ligas, atima jėgas ir sąmoningą gyvenimo suvokimą. Suvokus netaisyklingo kvėpavimo priežastis, lengviau rasime būdą, kaip sau padėti ir užpildyti save gyvybine energija per kvėpavimą.
 
Kvėpuojant netaisyklingai, pripildoma tik nedidelė, apatinė plaučių dalis, o jų viršūnių oras nebepasiekia. Plaučiuose susidaro energijos ir deguonies sąstovis – nebėra cirkuliacijos. O ten kur nėra pratekėjimo, veisiasi mikrobai, atsiranda užsiteršimas. Norint, kad organai gerai funkcionuotų, jiems gyvybiškai reikalingas deguonis, gaunant jo nepakankamai, prasideda uždegimai ir ligos.
 
Pirmiausia reikėtų sąžiningai, be melagysčių sau, pasitikrinti savo kvėpavimą:
 
  • Atsigulkite ant grindų, visas kūnas atpalaiduotas, uždėkite vieną ranką ant krūtinės, kitą ant pilvo. Įkvėpimas švelnus, oras natūraliai sruvena pro nosį. Stebėkite, kuri ranka juda aktyviau, ant pilvo ar krūtinės. Kvėpuojant taisyklingai krūtinė visai nesikilnoja arba kilnojasi vos pastebimai. Pilvas iškyla ir nusileidžia daug pastebimiau.
Apžvelkime priežastis, kas daro kvėpavimą neteisingu.

EMOCINĖS IR MENTALINĖS PRIEŽASTYS (Pagal Lise Bourbeau)Plaučiai yra pagrindinis kvėpavimo organas, nes per juos vyksta dujų apykaita tarp oro ir kraujo. plaučių problemos yra labai gausiai susijusios su kvėpavimo takų problemomis.
Emocinis lygmuo
 
Plaučiai aprūpina ląsteles deguonimi, taigi jie tiesiogiai susiję su gyvenimu, noru ir sugebėjimu džiaugtis gyvenimu. plaučių problemos rodo, kad žmogus šiuo metu išgyvena sunkų laikotarpį. Jis nebenori gyventi, nes yra paskendęs liūdesy, nusivylęs. Kai jis ima galvoti, kad geriau mirti negu gyventi, praranda pagrindinį emocinio kūno šaltinį – troškimą gyventi. Gal jis tiesiog dūsta ir negali įkvėpti tikrojo gyvenimo gaivumo dėl susidariusios kokios nors situacijos ar dėl kokio nors žmogaus veiksmų.
Jam atrodo, kad jis įvarytas į kampą ir negali išeiti iš susidariusios situacijos. Plaučių ligos taip pat susijusios su kančios ir mirties baime arba baime pamatyti artimą žmogų kenčiantį ar mirštantį.
Kvėpavimas asocijuojasi su nepriklausomybe ir laisve. Pirmą kartą įkvėpę, mes atsiskiriame nuo savo motinos. Pasunkėjęs kvėpavimas yra ženklas, kad atsiskyrimas nuo jos ar akistata su nežinomybe dėl ateities sukelia mums nerimą.
 
Mentalinis lygmuo
 
Kadangi plaučiai yra vieni iš svarbiausių organizmo gyvybinių galių organų, į ligą reikia žiūrėti kaip į rimtą perspėjimą. Kuo sunkesnė liga, tuo skubesnį pranešimą siunčia tavo kūnas. Jis prašo įkvėpti gyvenimą visa krūtine, džiaugtis juo ir puoselėti savo troškimus. Privalai suprasti, kad tik tu pats gali įvaryti save į kampą, sugniuždyti, įstumti į neviltį.
Užuot dramatizavęs kokią nors situaciją, paieškok savo gyvenime gerosios pusės, apsvarstyk visas galimybes, kaip pasiekti laimę. Tu pats esi savo laimės, džiaugsmo kūrėjas, tereikia tik keisti požiūrį į gyvenimą. Užsiimk aktyvia socialine veikla, įsileisk gaivaus vėjo gūsį į savo kasdienybę, tai padės tau kvėpuoti ir džiaugtis gyvenimu tiek emociniame, tiek mentaliniame lygmenyse.

FIZINĖS PRIEŽASTYS
 
1. Per dažnas kvėpavimas. Paskaičiuokite, kiek kartų kartų jūs įkvepiate per minutę. Teisingai kvėpuojant įkvėpimų turėtų būti 8-12 per minutę. Bet dauguma žmonių įkvepia 13-18. Ir čia sveiki ir stiprūs  žmonės tiek įkvepia. Ligoniai būna net padaro 60-70 įkvėpimų per minutę. Taip dėvisi kvėpavimo sistema, o reikalingo deguonies kiekio mes negauname.
 

2. Neteisingas diafragmos ir krūtinės ląstos darbas. Kvėpuojant krūtine, mes stengiamės įkvėpti giliai, tačiau tokiu būdu kūnas negali pasiimti reikiamo kiekio deguonies. Įkvepiant orą išsipučia krūtinė ir pakyla pečiai. Šis kvėpavimas nėra labai naudingas, nes kraujas deguonimi aprūpinama nepakankamai. Krūtine dažniau kvėpuoja moterys, nejudrų gyvenimo būdą gyvenantys ir/ar daug streso, nerimo, kitų neigiamų emocijų patiriantys žmonės.

3. Nosis, kuri veikia kaip siurblys. Teisingas kvėpavimas turi būti begarsis ir švelnus. Oras neturi būt traukiamas taip lyg siurbtume, jokio triukšmo. Teisingai kvėpuojant oras įtraukiamas į kvėpavimo takus savaime, nebereikia jo įtraukinėti su jėga.

4. Plaučiai dirba ne visa galia. Kvėpuodami paviršutiniškai per minutę mes įkvepiame 14-16 kartų mažiau deguonies nei galėtume iš tikrųjų.

Prie fizinių negalavimų būtų galima sąrašą daryti žymiai ilgesnį. Svarbiausia suprasti, kad niekas mūsų gyvenime nevyksta be reikalo, net jei kvėpavimas tapo sunkus dėl kažkokių išorinių priežasčių, pagalvokite, kokios mintys ar veiksmai sukėlė tas priežastis. Viskas prasideda mūsų viduje.