Joga – tai gyvenimo menas, padedantis tausoti sveikatą, išlaikyti vidinę pusiausvyrą, nuraminti protą ir mintis bei išmokti būti dabartyje, neklaidžiojant po ateitį ar praeitį. Joga susideda ne tik iš asanų (fizinių pratimų), užsiėmimų metu atliekami kvėpavimo pratimai (pranayama), meditacijos bei atsipalaidavimo pratimai.

Jei esate pasiruošę gerinti savo gyvenimą visapusiškai, stiprinti ne tik kūną, bet ir išmokti suvaldyti nerimą, stresą, atrasti kūrybingumą ir įžvalgumą savyje, tuomet pats metas užsiimti joga.

Patarimai pradedantiesiems:

 

Pradėkite. Tai pirmas ir pats svarbiausias darbas, kurį turite atlikti. Ne po Naujų metų, ne kitą pirmadienį ar kitą gyvenimą. Jei jau pradėjote ieškoti informacijos apie jogą, supraskite, kad jūs jau esate pasiruošęs ir turite žengti žingsnį dabar. Gana atidėlioti gyvenimą ir jogą 🙂

Paskirkite laiką praktikai. Jei norite jogos praktiką atlikti namuose, paskirkite laiką, kada jūsų netrukdys artimieji, draugai ar kaimynai. Praktiką namuose galite pradėti nuo 30-45 min. Galite daryti ryte, per pietūs ar vakare. Geriausia būtų visada daryti tuo pačiu metu, kad susiformuotumėte įprotį. Turbūt žinote, kad naujam įpročiu mūsų gyvenime suformuoti reikia tą patį veiksmą atlikinėti bent 21 dieną (kai kur nurodoma 30 dienų).

Tuščiu skrandžiu. Prieš užsiėmimą būtų gerai 1.5-2 val. būti nevalgius. Jei jaučiate alkį, o skubate į jogos užsiėmimą, galite išgerti sulčių stiklinę (geriau būtų šviežiai spaustų).

Priemonės jogai: šviežias oras, kilimėlis, žvakės, smilkalai. Prieš darant jogą išvėdinkite patalpą, kurioje darysite užsiėmimą, grynas oras yra būtinas komponentas. Turėkite savo kilimėlį, rūpinkitės ir prižiūrėkite jį, jis geriausias jūsų draugas užsiėmimo metu. Jei norite ir jaučiate poreikį, galite užsidegti vieną kitą žvakę, smilkalą, tiesiog, kad palaikytumėte jaukesnę atmosferą.

Asanų atlikimas. Viską pasiruošėme ir einame prie svarbiausio. Asanų, kurias galėtumėte atlikti internete yra labai daug. Kad būtų paprasčiau, galite pažiūrėti internete video, užsirašyti pavadinimus ir paskui jas atlikti, galite daryt kartu su video įrašu. Nenusiminkite ir nepeikite savęs, jei kažkas neišeina, visi mes labai skirtingi, kiekvienas turime skirtingas savo galimybių ribas.

Kaip atlikti asanas? Asanos atliekamos stovint, sėdint, atsiklaupus, atsigulus arba stovint ant galvos. Darant asanas, įtempiami ir atpalaiduojami raumenys, sausgyslės bei raiščiai, kūnas lenkiamas į priekį, į šonus ir atgal, sukamas iš liemens. Iš pradžių jogos pratimus nelengva atlikti, bet treniruojami raumenys, sausgyslės ir sąnariai po kurio laiko paklūsta. Ypač sunku taisyklingai atlikti asanas bei ilgiau išsilaikyti galutine poza. Reikia reguliariai treniruotis, kasdien stengtis atlikti pratimą vis geriau. Nemanykite, jog naudinga tik tobulai atliekama poza. To galima išmokti tik ilgai ir sistemingai treniruojantis. Naudos duos ir kasdien daromi judesiai: sąnariai ir raumenys taps lankstesni, pasitaikys vis mažiau klaidų ir galiausiai įstengsite taisyklingai atlikti galutines pozas.

Ahimsa. Jokio smurto. Jei atliekant asanas kažkur jaučiame skausmą, diegimą ar skausmingą tempimą – nebedarome. Tempimas turėtų būti malonus ir šiek tiek išvedantis mus iš komforto zonos, bet jokiu būdu ne skausmingas ar diegiantis.

Nepamirštam kvėpuoti. Atlikdami asanas, kvėpavimą išlaikom ramų ir lėtą. Nereikia sulaikyti kvėpavimo, jis neturi pradėti trukčioti. Ramus, ritmingas r atsipalaidavęs kvėpavimas. Jei išeina, stengamės kvėpuoti taisyklingai (diafragma). Kvėpuokite tik pro nosį, užsičiaupę.

Atsipalaidavimas. Atlikę numatytą asanų seką, paskirkite laiko atsipalaidavimo asanai – Šavasanai. Jogos studijose Šavasana daroma apie 10-15 minučių. Jei jogą darote namuose, galite numatyti jai laiką arba tiesiog atsigulkite (ne į lovą, ant kilimėlio), užsiklokite pleduku ir mintyse peržvelkite visas kūno dalis, pavyzdžiui dėmesį nukreipiame į blauzdas ir jas atpalaiduojame, atpalaiduoju šlaunis, klubus ir t.t.

Sėkmės ir ryžto!!!! 🙂