30/12/2016

pedos1Evoliucijai prireikė 4 milijonų metų, kad ištobulintų mūsų pėdas taip, kad šios taptų puiku pamatu mūsų kūnui. Jei palyginimui imtume žmogaus kūną ir namą, tai stabilios pėdos yra lyg pamatas, kuri išlaiko visą likusią namo konstrukciją.

Laikysenos sutrikimai, iškrypęs stuburas ir nugaros skausmai gali būti tiesiogiai susiję su mūsų pėdomis. Nepakankamai susiformavę ir silpni pėdos raumenys nepalaiko taisyklingos pėdos padėties, visas kūno svoris tenka pėdos raiščiams. Būdami per daug apkrauti, jie ilgainiui persitempia ir taip pat nebeįstengia išlaikyti taisyklingos pėdos formos. Mūsų pamatas pradeda svyruoti.

Sveikiausios pėdos tų, kurie gyveno prieš 2000 metų

„Witwatersrand Universiteto (PAR) mokslininkai palygino skirtinguose regionuose gyvenančių žmonių ir prieš 2000 metų gyvenusių žmonių pėdas. Pasirodo, jog sveikiausiomis pėdomis pasižymėjo… senoviniai skeletai – žinoma, kai jų savininkai dar buvo gyvi. Po jų pagal sveikumą ėjo tie žmonės, kurie paprastai vaikšto basi.

“Biomechaniniu požiūriu natūrali eisena neįmanoma nei vienam batus avinčiam asmeniui”, teigia tyrinėtojas William’as A. Rossi dar 1999 metais publikuotame straipsnyje. “Unikaliai žmogaus pėdai ir kaip tik jos nulemtai eisenai išsivystyti prireikė 4 milijonų metų. Tai įspūdingas kūrinys bioinžinerijos požiūriu. Tačiau vos per keletą tūkstančių metų, pasitelkus vieną nerūpestingai sukurtą instrumentą – mūsų batus – mes apribojome grynai anatominės specifikos žmogaus kūno dalį, taip sumažindami jos efektyvumą, pridėdami papildomas apkrovas ir sunaikindami natūralų grožį”. Kitais žodžiais tariant, seniai pribrendo laikas tobulinti batus arba… vaikščioti basiems. Praėjusiais metais dar išsamesnių tyrimų rezultatus publikavo ir Pietų Afrikos mokslininkai.“ Technologijos.lt

pedos2

Pėda – kūno atspindys

pedosVaikščiojimas basomis ypatingas ne tik tuo, kad yra nuostabiai geras mūsų laikysenai, nugaros raumenims, bet ir todėl, kad pėdoje “gyvena” visas mūsų kūnas, visi vidaus organai. Prieš kelis tūkstantmečius metų Kinijoje buvo sudaryta pėdoje esančių receptorių ir kūne esančių organų atitikimo sistema. Visame pėdos paviršiuje yra išsidėstę daugybė receptorių, kuriuos stimuliuojant galime gerinti viso organizmo funkcionalumą.  Kai vaikštome basomis, tie receptoriai perduoda signalus į centrinę nervų sistemą. Ši įjungia gyvybines sistemas, kurios aktyvina viso organizmo veiklą, šildo ir tonizuoja mus. Aktyvuojant pėdoje esančius taškus, organizme dvigubai padidėja šilumos ir energijos kiekis.

Kaip vaikščioti taisyklingai

Taisyklingas vaikščiojimas turi daug naudos – nuo bendros laikysenos pasitaisymo ir geresnio raumenų tonuso iki kelių išsukimo, nuospaudų ar ilgalaikių sąnarių pažeidimų prevencijos. Tačiau norint to pasiekti reikalingas laikas ir koncentracija.

Vaikščiodami stenkitės neapkrauti kulno. Pėdos sandara yra tokia, kad natūraliai vaikščiojant krūvį nuo kulno būtų galima greitai perkelti į priekinę pėdos dalį. Taip vaikščioti kiek neįprasta, tačiau specialistai teigia, jog būtent taip vaikščioti mes esame tiesiog užmiršę. Rezultatas – mažiau žalojamas kulnas ir kojų sąnariai.

Einant svarbu, kad pėdos būtų nukreiptos pirmyn, o ne truputį į šalis, rekomenduojama statyti pėdą nuo kulno ir aktyviai atsispirti pirštais.

Neišmatuojama basų kojų nauda

pedos1Vaikščiojimas basomis yra puiki profilaktikos priemonė: pagerėja savijauta ir vidaus organų – kepenų, širdies, inkstų, skrandžio, žarnyno, plaučių, galvos smegenų, regėjimo organų veikla. Nusiavus batus ir basomis atsistojus ant žemės, užvaldo nenusakomas lengvumo ir laisvės pojūtis. Juk, pasak elektrotechnikų, tuo metu mes paprasčiausiai „įžeminame“ save, t. y. pėdose susikaupusią neigiamą energiją atiduodame žemei.

Vaikščiojimas basomis labai naudingas stuburui. Ypač moterų, kurios linkusios avėti  aukštakulnius batus.

Nesvarbu, vaikštome namuose, smėliu, žole ar skirtingo kietumo kiliminėmis dangomis, pėdoms tai savimasažas. O mums tai puiki priemonė gerinanti miego sutrikimus, aktyvinanti kraujotakos ir limfinę sistemas, sukurianti gilų vidinį atsipalaidavimą ir dažniausiai naudojama kaip prevencinė priemonė pašalinanti įtampas ir sustingimus, kad šie neprogresuotų į įvairias ligas ir tokius nusiskundimus kaip stresas, nemiga, migrena, vidurių užkietėjimas, „sunkių kojų“ efektas.

Jei tik turite galimybę, darbe, namuose ar svečiuose pasistenkite neavėti batų ar net šlepečių, geriau rinkitės šiltas kojines arba šlepetes kojinių stiliaus. Mes nuolat vaikomės madų, ieškome kur įsigyti vis naujesnio modelio ar dailesnius batus, tačiau tikrasis grožis slypi paprastume ir natūralume, kuris niekada nesensta ir nesikeičia.